2022'nin neredeyse ortasına geldiğimize göre, önümüzdeki yıl için strateji oluşturmaya ve bütçe geliştirmeye başlamanın zamanı çok yakında olacak. Pazarlama stratejiniz ve reklam harcamanızla ilgili olduğu için işletmenizin genel performansını gözden geçirmek için de harika bir zaman.

Şimdi bir analiz yapmak için zaman ayırmak, hem şimdi hem de gelecek yıl için farklı fikirler ve çözümler aramanın yanı sıra zayıf noktaları bulup düzeltmenize yardımcı olabilir.

Şirketinizin güçlü bir pazarlama stratejisinin tüm avantajlarını fark ettiğinden emin olmak için pazarlama ve dijital teknoloji alanındaki kilit alanlar için denetimler yapmanızı öneririz.

Bu, tamamen işlevsel, hızlı ve müşterilerinizin beklentilerini aşan bir kullanıcı deneyimi yaratan güncel bir web sitesi sağlamak için web sitenizin tasarımına ve geliştirilmesine bakmayı içerir. Aynı derecede önemli olarak, sitenizin kolayca bulunabilmesi için Google'ın Arama Motoru Sonuç Sayfalarının (SERP'ler) ilk sayfasında yer aldığından emin olmak için bir SEO denetimi yapmanız gerekir.

Herhangi bir denetim sürecine başlamadan önce, pazarlama stratejinizi incelerken geçerli karşılaştırmalar yapabilmeniz için dijital teknolojideki en son trendler ve değişiklikler hakkında güncel bilgi sahibi olmanız önemlidir. Hiçbir şeyin gözden kaçmadığından emin olmak için bu noktada bir dijital pazarlama uzmanıyla çalışmak akıllıca olabilir.

2022 Pazarlama Stratejinizi Denetleyin

Pazarlama stratejinizi geliştirecek ve 2023'e girerken en iyi formda olmanızı sağlayacak birkaç farklı denetime bakalım.

Web Sitesi Denetimi

Arabanızın ara sıra yapılan bir ayardan faydalanması gibi, web siteniz de öyle. Aslında, 2021'de Google , not almayan çok sayıda siteyi büyük ölçüde etkileyen bir değişiklik olan Önemli Web Verilerini (CWV) başlatan geniş bir güncelleme uyguladı. Hızla ilgili ve mobil odaklı CWV, SERP sıralamanız ve dolayısıyla işiniz üzerinde önemli etkilere sahip olabilir.

CWV'den içerik stratejinize ve uygulamanıza, bağlantılara, 'Harekete Geçirici Mesaj' düğmelerine, sayfa yükleme hızına ve genel site performansına kadar her şeye bakarak eksiksiz bir web sitesi denetimi gerçekleştirmek için zaman ayırın. Düzenli site denetimi ve bakımı, dönüşüm oranlarını ve satışları en üst düzeye çıkarmanın anahtarıdır.

SEO Denetimi

Bir SEO denetimi, mevcut SEO pazarlama stratejinizi ve anahtar kelimelerinizi mevcut ve öngörülen arama trendleriyle karşılaştırır. Hem sayfa içi SEO hem de sayfa dışı SEO, hız ve mobil uyumluluk göz önünde bulundurularak denetime dahil edilmelidir.

Sayfa içi SEO için:

  • Anahtar kelime optimizasyonu
  • Başlık etiketleri ve meta açıklamaları
  • Dahili bağlantı
  • İçerik kalitesi ve Sütun Sayfalarının kullanımı
  • Alternatif resim etiketleri
  • Ulaşılabilirlik
  • URL ve site mimarisi

Sayfa dışı SEO için:

  • Geri bağlantılar
  • Alan Kurumu
  • Yerel SEO
  • Tıklama oranı
  • Sosyal medya

SEO, web sitesi başarısında önemli bir rol oynar ve tüm e-ticaret ve alışveriş bileşenlerini de içermelidir. Shopify, WooCommerce ve Etsy, sonuçları yönlendirmek için SEO kullanır.

Anketler Yoluyla Müşteri Geri Bildirimi

Müşteri geri bildirimi her zaman önemlidir ve herhangi bir karşılaşmadan sonra teşvik edilmelidir. Müşteri hizmetinizi sevdiyse, o zaman harika. Değilse, önceden bilmek ve durumu düzeltme fırsatına sahip olmak daha iyi değil mi?

Denetim sırasında, yıl boyunca toplanan geri bildirimleri gözden geçirebilir veya o sırada yeni geri bildirim isteyebilirsiniz. Sorunları ve sıkıntılı noktaları da dahil olmak üzere müşterileriniz hakkında daha iyi bilgiler edinmenin yanı sıra faydalı, güncel veriler toplamak için iyi bir fırsat. Bazı bilgiler hemen kullanılabilirken, geri kalanı gelecekteki kampanyalar için daha iyi alıcı kişilikleri oluşturmaya yardımcı olabilir.

Operasyonel Denetim

Bir stratejiyi değerlendirirken, oyundaki çeşitli oyuncuları değerlendirmek için zaman ayırın. İyi bir denetim, üretkenliğe odaklanmalı ve iyileştirilecek alanlar aramalıdır. Otomasyon ve teknoloji ile zaman kazanmanın yollarını bulmak en önemli hedef olmalıdır. Ayrıca, ekibinizin becerilerini geliştirmeyi, onları birey olarak daha etkili hale getirmeyi düşünün.

Uygunluk denetimi

Birçok kişi, dava açılana veya uyumsuzluk nedeniyle bir lisans bürosuyla sorun yaşayana kadar uyum hakkında düşünmeye zaman ayırmaz. Her iki durum da stresli ve yıkıcıdır, bu nedenle genel bir denetimin bir adımı olarak bir uygunluk denetiminin dahil edilmesi gerekir.

Mevcut Strateji Denetimi

Son olarak, ama en az değil, denetim sırasında öğrenilen her şeyi göz önünde bulundurarak mevcut pazarlama stratejisini gözden geçirmek için zaman ayırın. Web sitesini ayarladıktan, anahtar kelimeleri güncelledikten, daha fazla müşteri verisi elde ettikten ve otomasyonu ve verimliliği iyileştirdikten sonra, stratejiyi de iyileştirebilir misiniz?

Ayakta durmak yerine, stratejinin en iyi performans gösteren yönlerini en üst düzeye çıkarmaya ve istenen sonuçları üretmeyen alanlara daha az kaynak harcamaya odaklanın.

Alt çizgi

Sonuç olarak şu: 2022 Pazarlama Stratejinizi denetlemek harika bir fikir. Her işletme, performansı en üst düzeye çıkarmak için denetim stratejilerine daha fazla zaman harcamalıdır. Çoğu sadece zaman eksikliğinden dolayı değil. Düzenli denetimler, daha büyük sorunlar haline gelme ve genel başarınızı engelleme şansı bulamadan küçük sorunları da ortaya çıkarabilir.

İşinizde uzmansınız ve sitenizdeki SEO veya ADA Erişilebilirliği gibi tüm veya tek bir bileşende B2C veya B2B pazarlama stratejinizin yeterli denetimini yapmak için zamana, bilgiye veya kaynaklara sahip olmayabilirsiniz.